Etykiety PEEL OFF – wady i zalety
Kilka warstw kolorowej folii zadrukowanych różnorodnymi informacjami. To najprostsza charakterystyka etykiety peel off. Zainteresowanie produktem tego typu rośnie. Etykiety otwórz — zamknij znajdują zastosowanie w wielu branżach. Jakie zalety docenili jej użytkownicy? Czy etykiety samoprzylepne mają jakieś wady? Sprawdźmy to!
Etykiety wielowarstwowe – co to?
By poznać etykiety peel off, zapraszamy do świata nowoczesnego druku. Produkt składa się z kilku warstw folii polipropylenowej. Dzięki temu na niewielkiej powierzchni mieszczą się instrukcje, opisy produktu, a także tłumaczenia w wielu językach. Etykieta nie traci na jakości nawet przy wielokrotnym przeglądaniu jej zawartości. To produkt typu otwórz – zamknij z możliwością wielokrotnego odklejania i przyklejania. Gdy już zapoznasz się z jej zawartością, zamkniesz z łatwością, nie burząc estetyki produktu. Etykiety tego typu wyróżnia wysoka jakość wykonania. W zależności od kleju posłuży od pół roku nawet do 2 lat.
Wiele warstw etykiety — wiele możliwości
Etykieta peel off wyglądem przypomina niewielką książeczkę. Ma specjalny klej, który stabilnie utrzymuje ją na powierzchni produktu. Etykietę otwiera się na dwa sposoby: po całej swojej długości lub tylko częściowo. To wyznacznik, od którego zależy wybór surowca.
W naszej drukarni produkujemy etykiety samoprzylepne składające się dwóch, trzech lub sześciu warstw. Zyskujesz nawet 12 stron gotowych do zadrukowania (także od strony kleju). Z pozoru to niewielka powierzchnia do zadruku, a daje spore możliwości. Stosujemy zadruk zamienny. Dzięki temu pomiędzy poszczególnymi warstwami etykiety umieścisz kody.
Etykieta – nośnik informacji
Każda strona etykiety samoprzylepnej to powierzchnia marketingowa z ogromnym potencjałem. Produkty tego typu są wykorzystywane jako środek komunikacji z klientem. Powierzchnie etykiety typu peel off zapełniane są różnymi informacjami: składem, gramaturą, danymi o przeznaczeniu produktu czy tłumaczeniami. Oprócz ważnych danych, użytkownicy etykiet zamieszczają na stronach produktu, np. warunki uczestnictwa w konkursie, zdrapki, przepisy kulinarne czy informacje o ćwiczeniach.
Po rozwiązanie tego typu sięgają przedstawiciele różnych branż: kosmetycznej, chemicznej, budowlanej, motoryzacyjnej oraz medycznej.
Etykieta wielowarstwowa a ograniczenia
Każda strona etykiety to dodatkowa powierzchnia do wykorzystania przy zadruku. Grubość produktu zależy od ilości warstw. Im więcej stron, tym cieńszą folię stosujemy. Gruba konstrukcja wygląda nieestetycznie i odkleja się od produktu. Posiada jeszcze jedną wadę. Surowiec cienki jest bardziej przezroczysty, przez co przebija tekst spod spodu. To problematyczne, zwłaszcza gdy korzystasz wyłącznie z czarnego koloru czcionki tekstowej. Rozwiązanie tego problemu jest proste. Wystarczy użyć koloru szarego pantone wewnątrz etykiety, a czarną czcionkę pozostawić jedynie na pierwszej stronie etykiety.
Oryginalnie? Etykieta!
Etykiety peel off pomogą się wyróżnić. Producenci sięgają po nią, by ich produkt był widoczny na sklepowej półce. Odpowiednio dobrany klej umożliwia naklejanie etykiety wielowarstwowej na opakowaniach różnego typu. Pojawiają się na plastikowych butelkach. Znajdziesz je w dziale spożywczym, a także kosmetycznym.
Przy produkcji etykiety samoprzylepnej, sięgamy po folie transparentne, białe lub barwione w masie. Faworytem naszych klientów z branży kosmetycznej jest folia srebrna PP Light Silver, która doskonale prezentuje się na szklanych i czarnych flakonikach produktów. Jej dodatkową zaletą jest estetyka wykończenia. Srebrny kolor niweluje białe krawędzie etykiety.
Ogromną zaletą etykiety peel off jest możliwość personalizacji produktu. Można ją uszlachetnić. W tym celu wykorzystujemy: złocenia, cold-stamping, hologramy, efekt glitter lub brokat. Produkty z taką etykietą są jeszcze bardziej rozpoznawalne.
Etykieta w dobrej cenie
Popularność etykiet wielowarstwowych wiąże się także z ich ceną. Produkcja etykiet typu peel off jest znacznie tańsza niż booklet (broszura w formie harmonijki). Na cenę produktu wpływa surowiec. Etykiety typu peel off mogą być eko. Wystarczy przy ich produkcji sięgnąć po folie PP z recyklingu. Rozwiązania tego typu warto wykorzystać, gdy etykieta naklejana jest na opakowanie wykonane ze szkła, np. słoik.
Maksimum i minimum w etykietach
Etykieta typu peel off ma pewne ograniczenia. Jednym z nich jest rozmiar. Wielkość maksymalna to 190 mm x 150 mm, a minimalna to fi 13 mm. Kolejną jest ilość użytych kolorów. Do poddruku strony można zastosować maksymalnie cztery różne barwy. Każdą stronę etykiety pokrywamy dodatkowo lakierem, który odpowiada za trwałość produktu. Chociaż słowa „lakier” nie znajdziesz na żadnej palecie barw, w świecie druku jest kolorem.